Werk je momenteel in een andere branche en denk je erover om de overstap naar het onderwijs te maken?
Om voor de klas te staan moet je de opleiding tot leraar hebben afgerond; de PABO. Je kunt deze opleiding via het zij-instroomtraject volgen.
Op het moment zijn de zij-instroomplekken bij SaKS ingevuld, maar we zijn wel erg benieuwd naar je.
Als je interesse hebt in het zij-instroomtraject en je voldoet aan de voorwaarden van de PABO, vul dan het formulier op deze pagina in.
Wij houden jouw brief vast in portefeuille en zodra er weer een mogelijkheid komt om te starten bij Saks dan laten wij van ons horen.
Op deze pagina vind je veel algemene informatie over het volgen van een zij-instroomtraject.
Lees hier hoe de vorige groep zij-instromers de eerste maanden in het basisonderwijs ervaarden.
De maatschappij van de toekomst vraagt om andere vaardigheden dan we nu op school leren. Dat wisten we al. Maar het gaat ook om andere uitdagingen. Thema’s zoals milieu, globalisering en samenwerken zijn bepalend voor hoe de wereld van onze kinderen eruit ziet.
Wij vinden daarom dat onderwijs veel meer over de dag van morgen moet gaan. En de dag daarna. Zo geven we onze kinderen de basis voor een gezonde en gelukkige toekomst. Niet alleen voor zichzelf maar juist ook voor de wereld waar ze in leven.
Wil je weten wat werken bij SaKS kan inhouden? Of misschien wil je weten welke vacatures er op dit moment beschikbaar zijn, kijk dan even op de Werken bij pagina.
’t Baeken is een Integraal Kind Centrum waar kinderen hun talenten optimaal kunnen ontwikkelen. Talenten waarmee zij de toekomst kunnen uitvinden. De wereld is niet af, maar jij kunt hem vormgeven. Dat is de boodschap die wij kinderen willen meegeven.
Bij de Driemaster kiezen leerlingen steeds meer zelf hoe zij willen leren: liggend op de grond, staand aan een tafel, zittend in een groepje of alleen op een stiltewerkplek. Ook hebben we in school een ‘speel/werk plein’ waar kinderen zich kunnen ontplooien los van de leeftijdsgroep waartoe ze behoren.
Wij geloven dat ieder kind ‘leerkracht’ heeft. Een intrinsieke nieuwsgierigheid en motivatie om te leren. Onze taak als school is het om dat vlammetje verder aan te wakkeren en om te zetten in leerresultaten die aansluiten op zijn ontwikkeling en interesses. Leren gaat vanzelf als je vanuit plezier de wereld mag ontdekken. Wij doen het Samen. Eigen. Wijzer.
Op De Burijn bouwen docenten een persoonlijke band op met hun leerlingen en hoort elk kind erbij. Het begint met het besef dat kinderen zich blootgeven en open staan voor vorming in houding en gedrag, als zij gezien worden en zich gewaardeerd voelen. Dat is ook het schoolklimaat dat we nastreven.
Op de Erasmus bewegen we samen in en naar een uitdagende omgeving. De Erasmus is in ontwikkeling. We kijken steeds naar dat wat nodig is om kinderen te betrekken en te motiveren om te komen tot leren met plezier. We stimuleren een leeromgeving waar de interactie tussen de kinderen (en de leerkracht) een belangrijke rol speelt.
Een gezonde levensstijl is de basis voor goede schoolprestaties en minder schooluitval. De Kardinaal de Jongschool is in het trotse bezit van het vignet Gezonde School. Het is één van de weinige basisscholen in Alkmaar, waar kinderen vanaf groep 1 gymles krijgen van een vakdocent.
Ieder kind verdient het om gezien en gehoord te worden. Ieder kind hoort kansen te krijgen om te groeien en zichzelf te ontwikkelen. De Matthiasschool neemt die verantwoordelijkheid uiterst serieus. Onze leerkrachten geven er dagelijks vol passie uitvoering aan.
De Kring gelooft in Ontwikkelingsgericht Onderwijs en werkt al jaren vanuit deze aanpak. De Kring is een plek waar we samen- leerkrachten, leerlingen en ouders- werken aan goed en eigentijds onderwijs voor ieder kind. Dit vindt plaats in een uitdagende leeromgeving, die klas overstijgend is en op de onderwijsbehoefte van de kinderen aansluit.
Kinderen gaan met plezier naar school. En ze gaan ook weer blij naar huis. Dat vinden we het allerbelangrijkst bij basisschool De Regenboog, locatie Tochtwaard. We sturen onze leerlingen de wereld in als zelfstandige denkers. Vol zelfvertrouwen, met een eigen mening en voldoende vaardigheden om mee te bewegen met de maatschappij.
De Vlindertuin is een school voor speciaal basisonderwijs. Het is belangrijk dat alle kinderen zich op onze school welkom en veilig voelen. Ons team laat de kinderen merken dat er vertrouwen is in hun ontwikkelingsmogelijkheden en stimuleert ze daarbij. Dit gebeurt in een rustige leeromgeving met grote voorspelbaarheid en duidelijke grenzen.
Op De Wegwijzer krijgen Kinderen hun eigen niveau instructie, ongeacht leeftijd, om vervolgens uit te waaieren om alleen of in groepjes aan opdrachten en thema’s te werken. Wij geloven dat de 21e eeuw vraagt om 21e-eeuws onderwijs. Onderwijs waarin kinderen leren om samen te werken en verantwoordelijkheid te nemen voor hun leerproces.
Als ouders vragen wat hun kinderen leren op de Lispeltuut, dan zeggen wij: kinderen leren zichzelf kennen. Natuurlijk, schoolvakken als rekenen, taal en spelling zijn belangrijk, maar kennisverwerving is bij ons geen doel op zich. Kennis alleen is niet genoeg om uit te groeien tot een actieve en betrokken burger in de 21e eeuw.
De Adelbertusschool draagt al bijna 100 jaar bij aan de ontwikkeling van Alkmaar. Onze kinderen zijn de toekomst van onze stad. Wij leren onze kinderen hun talenten en kansen te ontdekken en geven ze een sterke basis mee om een waardevol onderdeel te kunnen zijn van de maatschappij. Nu en in de toekomst. Dat maakt ons trots. Iedere dag weer.
Als basisschool proberen we, samen met ouders, de kinderen op te laten groeien tot zelfstandig denkende mensen met zelfvertrouwen. Dit betekent, dat op onze school waarden als zelfontplooiing, verantwoordelijkheid, openstaan voor ieders mogelijkheden, onderlinge ondersteuning en het bespreekbaar maken en oplossen van conflicten belangrijk worden gevonden.
Op de Regenboog vinden we het belangrijk om je eigen ‘ik’ te ontdekken, je eigen kracht te vinden en je eigen proces te volgen. Daarmee leggen we de nadruk op de zoektocht naar antwoorden. De zoektocht is van belang, niet het resultaat. We gaan samen op weg om je eigenheid te ontdekken.