Worden wie je bent; dat is de missie van SaKS. Het geldt voor leerlingen én collega's. Op onze scholen geven we jou de ruimte, inspireren we je én dagen we je uit om jezelf te ontdekken en te ontwikkelen. Wil jij bezig zijn met het onderwijs van de 21e eeuw? Word dan één van de vernieuwers bij SaKS.
De Erasmus is per 1 augustus 2023 op zoek naar een leerkracht LB voor 1,0 fte. (midden- en bovenbouw)
De Driemaster is per 1 augustus 2023 op zoek naar een onderwijsassistent/leerkrachtondersteuner voor 0,4 - 0,6 fte.
De Regenboog Meidoornlaan is per 1 augustus 2023 op zoek naar een leerkracht LB onderbouw voor 1,0 FTE.
De Regenboog Meidoornlaan is per 1 augustus 2023 op zoek naar een leerkracht LB midden/bovenbouw voor 0,8 FTE.
SaKS is op zoek naar een stagiair interne communicatie.
De Adelbertusschool is per 1 augustus 2023 op zoek naar een leerkracht LB voor 0,4 fte.
Via dit formulier solliciteer je bij SaKS. We maken graag kennis met je!
Liever direct solliciteren op een functie? Bekijk onze vacatures
LIO
Ben jij Leraar In Opleiding en op zoek naar een plek voor je eindstage?
We komen graag met je in contact.
Zij-instromer
Werk je momenteel in een ander branche maar denk je er over om in het onderwijs te gaan werken? Bekijk hier onze mogelijkheden.
De Talentcirkel
Ben je enthousiast over wat je doet en zou je dat wel eens voor de klas willen vertellen. Dan zijn we op zoek naar jou.
SaKS Poule
Maak kennis met de verschillende SaKS scholen via onze SaKS poule. Flexibel inzetbaar maar wel in een vast kader.
Bij SaKS realiseren we ons dat zowel je werk, gezondheid en thuissituatie heel belangrijk voor je zijn. Daarom vinden wij het belangrijk om met je mee te denken: waar sta je in je carrière? Voel je je fit? Wat wil je bereiken? Wat zijn je talenten, je drijfveren en hoe krijgen we deze helder? En daarbij wat heb je hiervoor persoonlijk nodig?
’t Baeken is een Integraal Kind Centrum waar kinderen hun talenten optimaal kunnen ontwikkelen. Talenten waarmee zij de toekomst kunnen uitvinden. De wereld is niet af, maar jij kunt hem vormgeven. Dat is de boodschap die wij kinderen willen meegeven.
Bij de Driemaster kiezen leerlingen steeds meer zelf hoe zij willen leren: liggend op de grond, staand aan een tafel, zittend in een groepje of alleen op een stiltewerkplek. Ook hebben we in school een ‘speel/werk plein’ waar kinderen zich kunnen ontplooien los van de leeftijdsgroep waartoe ze behoren.
Wij geloven dat ieder kind ‘leerkracht’ heeft. Een intrinsieke nieuwsgierigheid en motivatie om te leren. Onze taak als school is het om dat vlammetje verder aan te wakkeren en om te zetten in leerresultaten die aansluiten op zijn ontwikkeling en interesses. Leren gaat vanzelf als je vanuit plezier de wereld mag ontdekken. Wij doen het Samen. Eigen. Wijzer.
Op De Burijn bouwen docenten een persoonlijke band op met hun leerlingen en hoort elk kind erbij. Het begint met het besef dat kinderen zich blootgeven en open staan voor vorming in houding en gedrag, als zij gezien worden en zich gewaardeerd voelen. Dat is ook het schoolklimaat dat we nastreven.
Op de Erasmus bewegen we samen in en naar een uitdagende omgeving. De Erasmus is in ontwikkeling. We kijken steeds naar dat wat nodig is om kinderen te betrekken en te motiveren om te komen tot leren met plezier. We stimuleren een leeromgeving waar de interactie tussen de kinderen (en de leerkracht) een belangrijke rol speelt.
Een gezonde levensstijl is de basis voor goede schoolprestaties en minder schooluitval. De Kardinaal de Jongschool is in het trotse bezit van het vignet Gezonde School. Het is één van de weinige basisscholen in Alkmaar, waar kinderen vanaf groep 1 gymles krijgen van een vakdocent.
Ieder kind verdient het om gezien en gehoord te worden. Ieder kind hoort kansen te krijgen om te groeien en zichzelf te ontwikkelen. De Matthiasschool neemt die verantwoordelijkheid uiterst serieus. Onze leerkrachten geven er dagelijks vol passie uitvoering aan.
De Kring gelooft in Ontwikkelingsgericht Onderwijs en werkt al jaren vanuit deze aanpak. De Kring is een plek waar we samen- leerkrachten, leerlingen en ouders- werken aan goed en eigentijds onderwijs voor ieder kind. Dit vindt plaats in een uitdagende leeromgeving, die klas overstijgend is en op de onderwijsbehoefte van de kinderen aansluit.
Kinderen gaan met plezier naar school. En ze gaan ook weer blij naar huis. Dat vinden we het allerbelangrijkst bij basisschool De Regenboog, locatie Tochtwaard. We sturen onze leerlingen de wereld in als zelfstandige denkers. Vol zelfvertrouwen, met een eigen mening en voldoende vaardigheden om mee te bewegen met de maatschappij.
De Vlindertuin is een school voor speciaal basisonderwijs. Het is belangrijk dat alle kinderen zich op onze school welkom en veilig voelen. Ons team laat de kinderen merken dat er vertrouwen is in hun ontwikkelingsmogelijkheden en stimuleert ze daarbij. Dit gebeurt in een rustige leeromgeving met grote voorspelbaarheid en duidelijke grenzen.
Op De Wegwijzer krijgen Kinderen hun eigen niveau instructie, ongeacht leeftijd, om vervolgens uit te waaieren om alleen of in groepjes aan opdrachten en thema’s te werken. Wij geloven dat de 21e eeuw vraagt om 21e-eeuws onderwijs. Onderwijs waarin kinderen leren om samen te werken en verantwoordelijkheid te nemen voor hun leerproces.
Als ouders vragen wat hun kinderen leren op de Lispeltuut, dan zeggen wij: kinderen leren zichzelf kennen. Natuurlijk, schoolvakken als rekenen, taal en spelling zijn belangrijk, maar kennisverwerving is bij ons geen doel op zich. Kennis alleen is niet genoeg om uit te groeien tot een actieve en betrokken burger in de 21e eeuw.
De Adelbertusschool draagt al bijna 100 jaar bij aan de ontwikkeling van Alkmaar. Onze kinderen zijn de toekomst van onze stad. Wij leren onze kinderen hun talenten en kansen te ontdekken en geven ze een sterke basis mee om een waardevol onderdeel te kunnen zijn van de maatschappij. Nu en in de toekomst. Dat maakt ons trots. Iedere dag weer.
Als basisschool proberen we, samen met ouders, de kinderen op te laten groeien tot zelfstandig denkende mensen met zelfvertrouwen. Dit betekent, dat op onze school waarden als zelfontplooiing, verantwoordelijkheid, openstaan voor ieders mogelijkheden, onderlinge ondersteuning en het bespreekbaar maken en oplossen van conflicten belangrijk worden gevonden.
Op de Regenboog vinden we het belangrijk om je eigen ‘ik’ te ontdekken, je eigen kracht te vinden en je eigen proces te volgen. Daarmee leggen we de nadruk op de zoektocht naar antwoorden. De zoektocht is van belang, niet het resultaat. We gaan samen op weg om je eigenheid te ontdekken.